Dit is een verkenning van het onderwerp duurzaamheid vanuit een strategisch en marketingperspectief. Duurzaam is voor bedrijven een complex onderwerp. Het komt niet in de plaats van andere succesfactoren, maar juist er bovenop. Het doel van dit document is het meer inzichtelijk maken van duurzaamheid. Het document wat voor je ligt is een levend document. Deze publicatie is een momentopname. De vermelde inzichten en informatie zijn verzameld en ontstaan in 2009 en 2010. De Green Marketing paper is een co-productie van de leden van de Taskforce Green Marketing: Eric van Arendonk MBA RM (Libbey), Linda de Borst MPA RM (IBM), ir. Coen Bijlsma MBA RM (JBR management consultants), drs Lotte Enting RM (ABN AMRO) en Karel Smit RM (Mutual Value). Alle leden van de Taskforce zijn Register Marketeer (RM), het internationale erkende keurmerk voor hooggekwalificeerde en zeer ervaren marketeers. In Nederland is het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) de certificerende organisatie voor RM. Bij de totstandkoming van deze paper is verder een bijdrage geleverd door: dr. Paul Ingenbleek prof. dr. Jan Jonker prof. dr. Josephine Green prof. dr. ir. Kitty Koelemeijer drs Fred Maussen RM prof. dr. Rudy Moenaert Rupert parker Brady prof. dr. Fred van Raaij prof. dr. Annemieke Roobeek Gerard Struijf MBA RM dr. Mark van der Veen Mart Verhoog MBA RM drs Rob Wetzels Remco Zweedijk MM RM Waarvoor dank. Ook dank aan Nyenrode Business Universiteit, NIMA en de vele collega RM’ers die naar aanleiding van eerdere versies met opmerkingen en suggesties hebben bijgedragen aan de meningsvorming. 5 Pagina 4

Pagina 6

Heeft u een publicatie, pageflip of e-clubbladen? Gebruik Online Touch: studiegids digitaal uitgeven.

Mastering Sustainability, wegen naar een duurzame marketingstrategie Lees publicatie 2Home


You need flash player to view this online publication