Braun Braun wilde een nieuw scheerapparaat voor droogscheren op de markt brengen dat speciaal gericht was op jonge mannen. Maar van deze doelgroep is bekend dat zij zich voornamelijk nat scheert. Hoe moest Braun ze aan het droogscheren krijgen? Uit observaties en interviews bleek dat jonge mannen graag met de haargroei op hun gezicht experimenteren, denk aan ringbaardjes en sikjes à la David Beckham en Brad Pitt. Al die verschillende vormen zijn best lastig te maken en te onderhouden, tenminste met scheermes en schaar. Braun wist dit gegeven om te zetten in de CruZer, een scheerapparaat dat je niet zozeer koopt om je baard eraf te krijgen, maar dat je in je eigen persoonlijke stijl laat scheren. Oftewel: een goed toepaste customer insight is goud waard. 24 Pagina 23
Pagina 25Voor weekbladen, online club bladen en boeken zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een webwinkel in uw catalogussen.
NIMA Marketingagenda 10/11 Klantgericht Ondernemen Lees publicatie 7Home