fMRI-onderzoek Bij fMRI-onderzoek (de f staat voor functioneel) gaat men via hersenscans na welke delen van de hersenen oplichten en met welke emotie deze corresponderen. Het kan de marketeer behulpzaam zijn bij het bepalen welke zintuiglijke stimulus welke reactie bij (welke) consumenten teweegbrengt. Aan deze methode kleven echter nog veel beperkingen, want: • MRI is kostbaar. Gebruik van een fMRI-scanner kost circa f $ 1.000 per uur. • anwege de hoge kosten is fMRI alleen nog maar toegankelijk V voor bedrijven en overheden. • MRI houdt te weinig rekening met de globale werking van de f hersenen (via netwerken die zich over meerdere hersengebieden uitstrekken) en legt te veel de nadruk op lokale activiteit. • e proefpersoon moet langere tijd stil blijven liggen. D • en kan geen onderzoek verrichten op mensen in hun M natuurlijke omgeving. • euro-imaging verschaft weliswaar veel inzicht in cognitieve N basisprocessen, maar gaat nog te veel voorbij aan affectieve en motivationele processen. 29 Pagina 28
Pagina 30Interactieve ehandleiding, deze spaarprogramma of vaktijdschrift is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het online maken van digi gidsen.
NIMA Marketingagenda 10/11 Klantgericht Ondernemen Lees publicatie 7Home