Green marketing, een duurzame uitdaging De uitdaging die de RM taskforce green marketing ziet, is dat marketing zichzelf opnieuw blijft uitvinden om een waardevolle rol te blijven vervullen binnen de boardroom. Zoals nu, door de verduurzaming van de maatschappij in relatie te brengen met ons vak. Vanzelfsprekend is green marketing straks integraal onderdeel van marketing en zien weer andere uitdagingen het licht. De duurzame context die we hebben neergezet vraagt om een holistisch kijk op je omgeving. Door te luisteren naar een veel bredere kring van stakeholders blijf je in direct contact met veranderingen die op komst zijn en waar je als marketeer op moet acteren. Samenwerken met anderen leidt tot nieuwe inzichten en geeft je de mogelijkheid om de stakeholder value, als een nieuwe dimensie in de concurrentiestrategie, continue te voeden. We hebben zelf natuurlijk genoeg vragen over na deze verkenning. Bijvoorbeeld bij verdiepen op brancheniveau zullen overeenkomsten en verschillen aan het licht komen die noodzakelijk zijn om de slag naar een duurzame invulling van green marketing te maken. De RM taskforce green marketing heeft de intentie om de opvolgende versie(s) van deze publicatie in digitale vorm samen met jullie tot stand te brengen. We zijn daarom benieuwd welke vragen bij jullie leven. In dit kader starten we via nima.nl/rm met het blijvend delen van interessante vraagstukken in dialoog met jullie. Co-creëer met ons, deel jouw ervaringen, vraagstukken en best practices voor de verduurzaming van marketing! Afsluitend nog een opmerking over de keuze voor het blad op de cover. De symboliek die er in zit is driedubbel. Het gaat over natuur, maar ook over integratie en het krijgen van iedereen op één lijn, om samen in de gewenste richting te groeien. Een duurzame toekomst is een uitdaging van ons allemaal! 177 Pagina 20

Pagina 22

Heeft u een clubblad, virtual paper of web PDF-en? Gebruik Online Touch: tijdschrift online zetten.

Mastering Sustainability, wegen naar een duurzame marketingstrategie Lees publicatie 2Home


You need flash player to view this online publication