IKEA Ingvar Kamprad zat thuis op de bank en was zijn interieur helemaal zat. Maar ja, nieuwe spullen zijn duur. Alleen een nieuwe bank zou al bijna zijn totale budget kosten. Bovendien zit je er een flink aantal jaren aan vast, juist doordat het allemaal zo kostbaar is. Wat dan als je over vijf jaar weer iets nieuws wilt? Er moet een manier zijn om kwalitatief goede meubels te krijgen voor een goede prijs, vond hij. Kamprad nam vervolgens het hele productieproces van meubels onder de loep om te zien waar nu precies de kosten zaten, en vroeg ook her en der aan mensen waar zij op meubelgebied behoefte aan hadden. IKEA was geboren en Ingvar Kamprad is nu één van de meest vermogende mensen ter wereld. Op zoek naar een customer insight? Maak gebruik van het 5W-model en stel de vragen: wie, wanneer, waar en wat doet de klant? Maar met name de vraag waarom de klant iets doet (of juist iets niet doet) is belangrijk. Een handig hulpmiddel! Bron: www.vmc.nl 25 Pagina 24

Pagina 26

Interactieve digi-relatiemagazine, deze nieuwsbrief of studiegids is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het van papier naar digitaal converteren van digi club bladen.

NIMA Marketingagenda 10/11 Klantgericht Ondernemen Lees publicatie 7Home


You need flash player to view this online publication