TomTom Er zijn maar weinig merknamen die het tot soortnaam hebben geschopt. TomTom is het gelukt, en snel ook. Een belangrijke innovatie van het bedrijf is Mapshare, een applicatie waarmee de automobilist zelf navigatiecorrecties en -verbeteringen kan toevoegen. Denk aan meldingen van eenrichtingsverkeer en periodieke wegafsluitingen, en suggesties voor kortere routes (shortcuts). Deze worden vervolgens via internet gedeeld met andere gebruikers. TomTom profiteert dus van ‘lokale kennis’ om haar producten te optimaliseren, en biedt tegelijk een platform voor customer connectivity. Via directe en interactieve marketing wordt achterhaald wat de gebruiker wil. Zo plukt TomTom wensenlijstjes van communitysites en worden continu forums gescand op interessante discussies over haar producten. TomTom gebruikt TomTom Home als interactief systeem om de dialoog aan te gaan. Via deze online applicatie kunnen klanten met elkaar en het bedrijf in contact komen. Samen met de input van de winkelvloer en de klantenservice – waar veel vruchtbare inzichten vandaan komen – vormt dit het fundament bij de En, het werkt. Bij 70 procent van de consumenten is TomTom het top-of-mind-product, bij 55 procent heeft het zelfs de voorkeur. Genoeg om een miljardenmarkt te creëren en het aantal klanten in korte tijd te zien stijgen van 100.000 naar 20 miljoen. Met dank ook aan de fanatieke drive van de werknemers, die trots zijn op hun bedrijf. Een trots die, dankzij de klantgerichte productontwikkeling, door de klanten wordt gedeeld. Bron: www.nima.nl ontwikkeling van nieuwe en verbeterde apparaten. Het gevolg is dat de klant echt iets terugkrijgt wat aansluit op de behoeftes. 46 Pagina 45

Pagina 47

Voor uitgaves, online lesboeken en onderwijsmagazines zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een online shop in uw spaarprogramma.

NIMA Marketingagenda 10/11 Klantgericht Ondernemen Lees publicatie 7Home


You need flash player to view this online publication