TIPS VOOR HET MAKEN VAN EEN GOEDE APP • • • • • • • • Z org voor toegevoegde waarde voor de gebruiker, bijvoorbeeld een spel of een oplossing om het leven makkelijker te maken (= de belangrijkste tip). D oe grondige research naar de bestaande apps, er zijn er inmiddels al meer dan 200.000. G ebruik niet te veel tekst. Wel kun je links gebruiken om de gebruiker meer gedetailleerde informatie te bieden. Maak een mooi design en een gebruiksvriendelijke lay-out. Bouw op bestaande content management systemen. M ake it social: gebruik de sociale netwerken en pas ze toe in je app, zo maak je het meer viraal en aantrekkelijk. Bedenk vooraf welk social network het beste bij de aard van de app past. Go multi-player: als je een spel bouwt, zorg er dan voor dat meerdere mensen kunnen meedoen (via social networks). B epaal de juiste prijs voor een app. Wil je hem gratis verspreiden als promotie voor je merk, of hang je er een prijs aan? Kijk goed naar de prijsstelling van andere apps. Bedenk ook dat Apple dertig procent van de opbrengsten opeist. Appie Als eerste supermarkt in Nederland heeft Albert Heijn een mobiele applicatie laten bouwen voor de iPhone en inmiddels ook voor Android-toestellen. Met de ‘Appie’ kunnen klanten eenvoudig een boodschappenlijst samenstellen, (bonus)producten bekijken, kiezen uit meer dan 9.000 recepten én de dichtstbijzijnde Albert Heijn-vestiging (plus openingstijden) vinden. Recent is er ook nog een barcodescanner aan toegevoegd, waardoor je nog makkelijker een boodschappenlijstje kunt samenstellen. Appie werd enthousiast ontvangen en was in maart 2010 al meer dan 200.000 keer gedownload. 44 Pagina 43

Pagina 45

Scoor meer met een webwinkel in uw mailings. Velen gingen u voor en publiceerden onderwijs catalogi online.

NIMA Marketingagenda 10/11 Digitale Marketing Lees publicatie 8Home


You need flash player to view this online publication