MEER WETEN OVER DIGITALE MARKETING? SITE SEEING Er zijn veel websites waar je inspirerende informatie kunt vinden over digitale marketing. Hieronder een selectie van een aantal interessante bronnen. www.dutchcowboys.nl www.dutchcowgirls.nl www.digital-marketeers.org www.emerce.nl www.frankwatching.com www.hyped.nl www.marketingprofs.com www.mashable.com www.mobilecowboys.nl www.mobileyouth.org www.molblog.nl www.readwriteweb.com www.thenextweb.com www.trendsspotting.com www.trendwatching.com www.sethgodin.typepad.com www.social-media.alltop.com www.socialmediacheck.nl www.socialmediaexaminer.com www.socialmediatoday.com www.springwise.com www.sync.nl www.8a.nl/blog blog.hubspot.com spotlightideas.co.uk/?p=302 ONDERZOEK Online inspiratiebronnen van de Nederlandse marketeer Welke bronnen raadplegen marketeers als ze op zoek zijn naar informatie en inspiratie? Samen met TNS NIPO en Wakoopa heeft NIMA dat in kaart gebracht. Dit deden we aan de hand van client based tracking, een innovatieve onderzoeksmethode om feitelijke data over online surfgedrag te verzamelen. Hierbij werd respondenten gevraagd een programma op hun computer te installeren dat accuraat bijhoudt welke sites worden bezocht. Een halfjaar lang zijn de marketeers gevolgd. De resultaten: online nieuws en sociale netwerken zijn overduidelijk het meest in trek. Google staat bovenaan. De andere toppers zijn respectievelijk LinkedIn, YouTube, Twitter, Facebook en Nu.nl. Online nieuwssites Voor het online nieuws gaan marketeers het meest naar nu.nl, telegraaf.nl, ad.nl, volkskrant.nl, webregio.nl en fd.nl. Maar ze maken ook gebruik van andere sites, zo blijkt uit de resultaten in de categorie radio, televisie en video. Hierin staat youtube. com op de eerste plek, gevolgd door nos.nl, rtl.nl, flickr.com en vimeo.com. 50 Pagina 49

Pagina 51

Interactieve e-reisgids, deze club blad of cursus is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het van pdf naar online converteren van digi clubbladen.

NIMA Marketingagenda 10/11 Digitale Marketing Lees publicatie 8Home


You need flash player to view this online publication