Sociale netwerken Marketingsites Sociale netwerken scoren goed met een tweede plek. Uit het rijtje meest bezochte sociale netwerken zien we dat LinkedIn het populairst is, maar dat ook Twitter en Facebook het zeer goed doen onder marketeers. Ook Live, Flickr en Ning zijn favoriet. De categorie radio, televisie en video komt op de derde plaats gevolgd door marketingwebsites. Op de vijfde plaats staan de publieke omroepen. Mannen versus vrouwen In de categorie marketing zien we in het lijstje van meest bezochte websites achtereenvolgens adformatie, frankwatching, marke tingfacts, emerce, dutchcowboys, molblog, marketing-online, marketingtribune en dutchcowgirls. Gedurende de werkdag is het bezoek het hoogst. Rond etenstijd zien we op alle sites een dal in het bezoek, waarna het weer iets toeneemt. Opvallend is dat van de LinkedIn-bezoekers het merendeel man is. Dit in tegenstelling tot de andere populaire netwerksites waarbij de verhouding man/vrouw meer gelijk is. Binnen de marketingsites ligt het percentage vrouwen iets hoger bij dutchcowboys, adformatie, molblog en marketingfacts. Emerce heeft juist meer mannelijke bezoekers. 51 Pagina 50
Pagina 52Heeft u een archief, page gangster of digitale jaarverslagen? Gebruik Online Touch: brochure digitaal bladerbaar publiceren.
NIMA Marketingagenda 10/11 Digitale Marketing Lees publicatie 8Home