7 Mobile everything 8 Video en Flash Mobiel internet en mobiele marketing breken komend jaar verder door. In 2009 waren er in Nederland 22 miljoen mobiele telefoons in omloop waarmee mensen behalve bellen, sms’en en fotograferen, steeds vaker e-mailen en internetten. Mobiele telefoons groeien uit tot ‘platformen’ voor mobiel surfen, communicatie en vermaak, mede door het succes van de iPhone, mobiele betaaldiensten en de inmiddels tienduizenden ‘apps’ die beschikbaar zijn. Hiermee kunnen mobiele diensten gepersonaliseerd en locatiespecifiek worden aangeboden (location based services). Denk aan toepassingen als een ‘storefinder’ om de dichtstbijzijnde pizzeria te vinden. Albert Heijn levert nu ook ‘Appie’, een boodschappenlijst voor de mobiele telefoon. Deze mobiele toepassing maakt pen en papier overbodig. Appie zet de gekozen artikelen automatisch in volgorde van de winkelschappen, meldt de producten die in de aanbieding zijn en biedt keuze uit maar liefst negenduizend recepten. Video is volgens veel trendwatchers ‘the next big thing’. Beelden zeggen immers meer dan woorden, en aan snelle internetverbindingen geen gebrek. Naast webvideo en mobile video komen ook videomail en Flashwebsites opzetten omdat deze nieuwe generatie websites wel doorzoekbaar en indexeerbaar zijn. Een must uit het oogpunt van zoekmachinemarketing. Steeds meer bedrijven starten hun eigen webvideokanaal via een eigen website (zoals abnamro.tv of winelibrary.com) of gebruiken videoplatformen van het type YouTube (zoals Apple en Toyota). 12 Pagina 11

Pagina 13

Heeft u een drukwerk, i paper of digi-archief? Gebruik Online Touch: lesboek van papier naar online converteren.

NIMA Marketingagenda 10/11 Klantgericht Ondernemen Lees publicatie 7Home


You need flash player to view this online publication