Succesvol klantgericht ondernemen Succesvolle organisaties stellen de klant centraal in DC|Groep De DC|Groep exploiteert sinds 1995 zelfstandige behandelcentra (ZBC) in Nederland, gericht op diagnostiek zonder wachten. Het zijn onafhankelijke medische centra met moderne apparatuur, waar de klant voorop staat. Binnen 24 uur kun je er terecht voor laboratoriumbepalingen, diagnostieken en spreekuren. De ZBC’s zijn kleinschalig en kunnen daarom efficiënt plannen en inspelen op de vraag naar onderzoeken. de integrale bedrijfsvoering, want het klantbelang raakt alle bedrijfsprocessen. Denk aan service level agreements, (home) delivery, bedieningsconcepten, co-creatie, online communities, werving & selectie. Dit is niet alleen te danken aan vooruitstrevende ontwikkelingen in de ICT-sfeer (data klanttransacties), maar zeker ook aan het groeiende besef van markt partijen dat een goede klantbenadering kan leiden tot succesvolle bedrijfsresultaten. NIMA Marketing in de Zorg NIMA Marketing in de Zorg bestaat uit circa zeshonderd leden. Dit expertiseplatform focust op zorgvraagstukken, innovatieve ideeën en het marketinggedachtegoed in de totale zorgketen. De definitie van ‘marketing in de zorg’ is volgens experts in dit platform: de kunde van het in de markt zetten van dienstverlening in de zorg, uitgaande van de behoefte van de klant. Het omvat het proces van positionering tot en met communicatie. Jaarlijks wordt de NIMA Marketing in de Gezondheidszorgprijs uitgereikt, een prijs voor de zorginstantie die het meest succesvol is geweest in het opzetten en uitvoeren van een innovatief project in de zorgmarketing. Alleen organisaties die een stimulans geven aan het vakgebied en een inspiratie zijn voor anderen, maken kans op nominatie. De winnaar wordt ieder jaar in november bekendgemaakt tijdens het NIMA Marketing in de Zorgcongres. 41 Pagina 40

Pagina 42

Heeft u een handleiding, turn pages of internet verenigingsbladen? Gebruik Online Touch: verenigingsblad online plaatsen.

NIMA Marketingagenda 10/11 Klantgericht Ondernemen Lees publicatie 7Home


You need flash player to view this online publication