Inspirerende praktijkcases marktplaats marktinformatie van gebruikers verzamelen via de website: marktplaats doet het, maar minimaal, omdat niet alle gebruikers een profiel aanmaken. De profielen die er zijn, bevatten maar zeer beperkte informatie over de persoon en zijn gedrag. ‘Dergelijke feedbacksystemen bijten met de kern en kracht van de site’, verklaart marketing director Francien Dierendonck. Wel organiseert marktplaats.nl focusgroepen en sessies waarin gebruikers hun mening kunnen geven over de site. Ook maakt men gebruik van live testing, waarin het klik- en zoek gedrag van gebruikers live wordt gevolgd om beter inzicht in hun behoeften te krijgen. Deze innovatie, die tot nu toe selectief in een aantal segmenten is toegepast, is doorgevoerd omdat het bedrijf merkt dat de behoefte van de gebruiker verandert. Internet is namelijk volgens Dierendonck in tien jaar tijd ongelooflijk veel veranderd en bedrijven die actief zijn op het web moeten hier rekening mee houden. marktplaats heeft in 2009 de NIMA Marketing Excellence Award Connected Customer gewonnen. Bron: Marketing Excellence magazine 42 Pagina 41

Pagina 43

Voor boeken, online archief en jaarverslagen zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een web winkel in uw publicaties.

NIMA Marketingagenda 10/11 Klantgericht Ondernemen Lees publicatie 7Home


You need flash player to view this online publication