TenPages.com Lezers die de publicatie van manuscripten financieren door aandelen te kopen en zo meedelen in de eventuele opbrengsten. Crowdfunding, een nieuwe manier van uitgeven. Oftewel het Sellaband-principe vertaald naar de uitgeverswereld. TenPages.com is de eerste website waar lezers kunnen beleggen in boeken. (Aspirant)schrij ers plaatsen hun manuscript op de v website, waarna bezoekers aandelen kunnen kopen in een boek. Zodra er voldoende aandelen zijn verkocht, wordt het boek uitgegeven door een bekende uitgeverij. En waarom ook niet, dacht Valentine van der Lande, oprichtster van de website. ‘Tienduizenden Nederlan ders schrijven boeken. Daar zitten prachtige boeken tussen, misschien wel bestsellers. Maar de kans dat je de loterij wint is groter dan dat een gerenommeerde uitgever je boek publiceert.’ TenPages.com heeft een strategische samenwer kingsovereenkomst gesloten met Selexyz, Neerlands grootste boekenverkoper die de boeken van op TenPages.com ontdekte auteurs gaat promoten. Geert-Jan Smits (Jungle Minds) heeft een belang genomen in deze start-up. Verder is er een Raad van Advies met auteurs als Ronald Giphart en Jeroen Smit. Inmiddels hebben al drie manuscripten de kritische grens van 2.000 verkochte aandelen weten te bereiken! Knofs manuscript De beste papa van de hele wereld lukte dit nota bene al binnen vijf dagen na lancering. De randvoorwaarden lijken goed te zijn, nu is het afwachten hoe dit crowdfundingconcept in de praktijk werkt. Sellaband werd in de muziekbranche als een innovatief concept beschouwd, maar ging dit jaar failliet. Benieuwd of TenPages wel gaat slagen. Bron: Marketingfacts 48 Pagina 47

Pagina 49

Voor reclamefolders, online verenigingsbladen en cursussen zie het Online Touch beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een e-commerce shop in uw brochures.

NIMA Marketingagenda 10/11 Klantgericht Ondernemen Lees publicatie 7Home


You need flash player to view this online publication