MEER WETEN OvER DuuRZAAM ONDERNEMEN? SITE SEEING Onderstaand een selectie van interessante websites voor marketeers die ernst maken met klantgericht ondernemen en hun klanten beter willen begrijpen. Op sommige websites vind je boeiende artikelen, praktijkvoorbeelden, onderzoeken en andere marketing must-reads. Andere websites zijn wellicht interessant om na te gaan wat er in de markt over jouw bedrijf, producten en/of diensten wordt gezegd en geschreven. www.iwishtherewas.com Wanneer je gefrustreerd bent over een product of situatie en je wilt dat het opgelost wordt, plaats dan je wens op deze site. Bedoeling is dat er iemand ergens ter wereld een oplossing voor je probleem heeft of geïnspireerd raakt om een nieuw(e) of verbeterd(e) product/dienst te ontwikkelen. www.klantgerichtondernemen.blogspot.com Een blog waar je ervaringen, observaties, ideeën, nieuws en anekdotes over klantgericht ondernemen in de praktijk kunt vinden. www.klanttevredenheid.nl Deze site informeert je over alles wat te maken heeft met klantbeleving en onderzoek hiernaar. www.socialmediacheck.nl Wat wordt er gezegd over jouw merk in de Nederlandse sociale media? MuST READS De Superpromotor – Rijn Vogelaar De superpromoter is de vleesgeworden kracht van enthousiasme. Het kan een klant zijn, maar ook een betrokken medewerker of een burger die een specifiek overheidsbeleid verdedigt. Het zijn de onzichtbare medestanders van bedrijven en overheidsinstellingen die achter de schermen zorgen voor succes.In De Superpromoter legt Rijn Vogelaar uit hoe je superpromoters kunt inzetten om een organisatie succesvoller te maken. Hij beschrijft een nieuwe visie op marketing, productontwikkeling en bedrijfsvoering in het algemeen. Knuffel de klant! – Rob Snoeijen, Stephan van Gelder Wie wil er nu geen klanten behouden? Een retorische vraag, maar in de praktijk blijkt het echter niet zo simpel te zijn. We erkennen allemaal het grote belang van aandacht voor klantbehoud, maar toch steken we liever onze energie in nieuwe klanten. Toch hoeft het één niet zonder het ander te gaan. Dat vereist slimheid en vooral creativiteit. Onderzoek naar klantbehoud, vele tips en creatieve voorbeelden – het is allemaal gebundeld in Knuffel de Klant! De auteurs bewijzen meer dan ooit dat we nog altijd alle aandacht hebben voor onze bestaande klanten. Een bron van inspiratie voor iedereen die zijn klanten koestert. Kloteklanten – Egbert Jan van Bel De eerste versie van Kloteklanten werd een regelrechte bestseller. Veel ondernemingen hebben inmiddels het thema klantgericht ondernemen op de agenda gezet. Twee jaar na dato is er weer veel gebeurd en is het tijd voor een geheel nieuwe versie, met 50 Pagina 49

Pagina 51

Heeft u een pdf, turnpages of internet lesmateriaal? Gebruik Online Touch: whitepaper digitaal op uw website plaatsen.

NIMA Marketingagenda 10/11 Klantgericht Ondernemen Lees publicatie 7Home


You need flash player to view this online publication