OVER NIMA Het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) stimuleert marketeers in duurzaam markt- en klantgericht ondernemen. Dit doen we door als kennisplatform marketeers te faciliteren in het versterken van hun marketingkennis, vaardigheden en netwerk. En door als keurmerk standaarden te zetten voor marketeers om de kwaliteit van het vak marketing te borgen. Kijk voor meer informatie op onze website www.nima.nl. Marketingthema’s 2010/2011 Iedere twee jaar brengen wij samen met marketeers in Nederland in kaart welke thema’s de komende jaren hoog op de agenda van marketeers (moeten) staan. Tijdens het Marketing Excellence Event 09 maakten we de marketingthema’s voor 2010 en 2011 bekend: duurzaam ondernemen, klantgericht ondernemen en digitale marketing. De bepaling van de marketingthema’s 2010/2011 is het resultaat van een vierstappenproces: 1) een oproep onder marketeers in Nederland om onderwerpen aan te dragen; 2) gedegen onderbouwing door Register Marketeers; 3) doelgerichte discussies tussen marketeers en 4) een kwalitatief onderzoek onder bedrijfsleden. De thema’s voldoen aan de criteria: actueel, breed, vernieuwend en praktisch. Wat doet NIMA met deze thema’s? NIMA over klantgedrag De visie van NIMA: Marketing staat voor duurzaam, klantgericht ondernemen. Marketeers hebben een leidende rol in het bevorderen van klant gericht ondernemen. En creëren zo duurzaam waarde voor de klant, de organisatie en de maatschappij. NIMA gebruikt de nieuwe marketingthema’s om invulling te geven aan haar activiteitenprogramma. Tijdens verschillende Perma nente Educatie (PE) programma’s komen ze uitgebreid aan bod. De focus bij NIMA activiteiten ligt op praktijkcases gerelateerd aan de marketingthema’s. Daarnaast vormen de thema’s de categorieën voor de NIMA Marketing Excellence Awards. Kijk voor meer informatie op www.nima.nl/marketingkalender. 52 Pagina 51

Pagina 53

Voor folders, online relatiemagazines en catalogussen zie het Online Touch CMS beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een webshop in uw club bladen.

NIMA Marketingagenda 10/11 Klantgericht Ondernemen Lees publicatie 7Home


You need flash player to view this online publication