Zes belangrijke veranderingen in consumentengedrag The Futures Company signaleert een zestal trends in consumentengedrag die zich wereldwijd voordoen. Ze zijn het gevolg van diverse ‘energy shifts’ die het afgelopen jaar hebben plaatsgevonden. 1. an ‘professional consumers’ naar ‘considered consumers’ V – Consumenten hebben een beter beeld gekregen van wat echt belangrijk is. Ruim 50% van de consumenten in 19 van de 20 landen die werden onderzocht zeiden conservatiever te zijn geworden in hun uitgavenpatroon. 2. ‘seeking experiences’ naar ‘living life to the full’ – Nieuwe Van (extreme) ervaringen zoeken verschuift richting genieten van eenvoudige, alledaagse dingen als vrienden bezoeken. 3. ‘quest for success’ naar ‘making the most of me’ – Van Streven naar succes wordt ingeruild voor zelfontwikkeling en het eigen potentieel waarmaken. 4. ‘embracing the authentic’ naar ‘genuine articles’ – Van Authenticiteit is als begrip aan slijtage onderhevig. Het verlangen naar echte en eerlijke producten blijft, maar moet tastbaarder worden. 5. ‘new community connections’ naar ‘support networks’ Van – Het onderhouden van grote aantallen sociale contacten maakt plaats voor een kleinschaliger, maar kwalitatief beter netwerk. 6. ‘stop-go lives’ naar ‘finding control and balance’ – Van Consumenten willen controle over hun eigen leven houden. Bron: www.retailactueel.com 9 Pagina 8

Pagina 10

Heeft u een PDF, uniflip of eonderwijscatalogussen? Gebruik Online Touch: lesboek digitaal maken.

NIMA Marketingagenda 10/11 Klantgericht Ondernemen Lees publicatie 7Home


You need flash player to view this online publication