De inzet van social media marketing is niet alleen voor marketeers relevant; het drukt zijn stempel op vele afdelingen. Zorg daarom dat het verankerd raakt in het DNA van de organisatie. De grootste kans op succes krijg je als sales, marketing en klantenservice onder één dak zitten, en social media één eindverantwoordelijke krijgt toegewezen en een duidelijke plek in de organisatie heeft. In dit hoofdstuk gaan we verder in op het medialandschap, de social media strategie, ROI, quick wins, ervaringen van Nederlandse bedrijven en marketing in social games. Bron: Jungle Minds 2010, NIMA Expert Class social media Definitie social media ‘People connecting, using technology to get the things they need from each other bypassing traditional institutions like corporations.’ Charlene Li en Josh Bernof in Groundswell Zeven verschillen tussen social media marketing en traditionele marketing Social media marketing (SMM) is fundamenteel anders dan traditionele marketing. De zeven grootste verschillen: tweerichtingsverkeer real-time respons gerichtheid op relaties tussen doelgroepen intensiviteit (veel tijd, lagere kosten) focus op content / zeer specifieke boodschap focus op één-op-éénrelaties belang van vertrouwen Bron: NIMA Expert Class social media 15 Pagina 14
Pagina 16Interactieve online krant, deze archief of publicatie is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het van papier naar online converteren van digi-edities.
NIMA Marketingagenda 10/11 Digitale Marketing Lees publicatie 8Home