1e fase 2e fase 3e fase Conversatie Startpunt Bereikkosten Relatief bereik Effectiviteit Communicatie Nadruk media Figuur 1: het medialandschap door de jaren heen Bron: NIMA Expert Class social media eendimensionaal doelgroepen hoog hoog GRP’s bereiken bought tweedimensionaal volggroepen gemiddeld gemiddeld clicks interacteren owned multidimensionaal communities laag laag - hoog shares converseren earned Social media weetjes Dagelijks verschijnen er nieuwe statistieken over de toename van het gebruik van social media. Imposante getallen die de volgende dag moeiteloos worden overtroffen door nog indrukwekkender cijfers. Op het moment van publicatie zijn onderstaande data alweer achterhaald. We geven ze toch maar, om een beeld te geven van de omvang van social media: • Social media tellen online meer bezoekers dan pornosites. • ensen sturen vaker een bericht via een sociaal netwerk dan M per e-mail. • Eén op de drie conversaties op internet gaat over een merk. • er minuut wordt er meer dan 15 uur video op YouTube geP upload. • eer dan 10% van de views op YouTube komt door embedded M video’s op sociale netwerken. • Per dag wordt er voor 46 jaar aan video op Facebook bekeken. • YouTube is na Google de tweede zoekmachine. • Meer dan 9 miljoen Nederlanders hebben een Hyves-account. • innen 9 maanden hadden zich 200 miljoen gebruikers gemeld B op Facebook. • Op YouTube staan meer dan 100.000.000 filmpjes. • Er staan meer dan 13.000.000 artikelen op Wikipedia. • r zijn meer dan 200.000.000 blogs, waarvan 54% van de E bloggers dagelijks iets publiceert. Bronnen: socialmediamagazine.nl en Mascha Driessen van YouTube 17 Pagina 16

Pagina 18

Voor uitgaven, online uitgaves en folders zie het Online Touch CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een e-commerce shop in uw clubmagazines.

NIMA Marketingagenda 10/11 Digitale Marketing Lees publicatie 8Home


You need flash player to view this online publication