AEGON AEGON organiseerde een TweetBanket op Twitter. Op een gezette datum en tijd konden klanten, andere relaties en belangstellenden laten weten hoe volgens hen Twitter ingezet moest worden. Iedere deelnemer kreeg de volgende dag een slideshare-presentatie met de leerpunten en welke activiteiten ze naar aanleiding hiervan gaat ontplooien. Een dergelijke openheid wordt erg gewaardeerd. Quinny QuinnyCasters. Quinny roept in deze campagne mama’s en papa’s die graag bloggen en twitteren op om een half jaar lang hun ervaringen met een Quinny-product te delen met hun vrienden, familie en andere geïnteres seerden. IBM IMM DeveloperWorks is een web-based resource en social network voor ontwikkelaars en IT-professionals. Via de gratis community kunnen leden op de hoogte blijven van de laatste trends en ontwikkelingen in open source, open standards en IBM technical resources. De acht miljoen leden wereldwijd gebruiken de uitgebreide bibliotheek van fora, blogs, wiki’s, groepen en ‘how-to’-artikelen. De IBM-site is gekoppeld aan de community, waardoor de supportafdeling minder vaak nodig is. Jaarlijks kan er dankzij de community honderd miljoen dollar bespaard worden. Bron: http://groundswelldiscussion.com 23 Disney Ook Disney heeft een soortgelijke actie op touw gezet en zet moeders voor zich aan het werk. Disney wilde een community bouwen, maar had zelf niet de tijd om te gaan twitteren. Het blijkt dat veel moeders in Disney World zijn getrouwd en erg Disney-minded zijn door hun positieve ervaringen. Via een contest heeft het concern een aantal ‘mums’ geselecteerd die via het twitteraccount Disneymums consumentenvragen over Disney beantwoorden. Pagina 22

Pagina 24

Voor catalogi, online nieuwsbrieven en onderwijscatalogi zie het Online Touch beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online winkel in uw boeken.

NIMA Marketingagenda 10/11 Digitale Marketing Lees publicatie 8Home


You need flash player to view this online publication