POST: STRATEGY & TECHNOLOGY Als je de doelgroep en het doel hebt bepaald, is het tijd de marketingstrategie uit te stippelen. Hoe ga je de relatie met je klanten veranderen? Wil je van je fans ambassadeurs maken? Wil je een niche aan je binden? Vergeet niet in deze fase ook te bepalen hoe je succes gaat meten. De volgende stap is het vaststellen van de technologie. Pas in deze fase denk je na over de geschikte tools, applicaties, sites en dergelijke die passen bij je doelgroep, doelstelling en strategie. Denk bijvoorbeeld aan rss, widgets, banners, wiki’s, social networks, blogs, fora, twitter et cetera. Bron: NIMA Expert Class social media Social media genius Lady Gaga Als iemand weet hoe je social media succesvol inzet, is het Lady Gaga. Haar populariteit is een kind van geniale branding via social media. Samen met haar team weet ze keer op keer records te verbreken. Gaga was bijvoorbeeld de eerste artiest met meer dan een miljard views op YouTube. Inmiddels is ze de populairste artiest op Twitter met zeven miljoen volgers en heeft ze meer dan 16 miljoen fans op Facebook. Haar social media strategie heeft haar inmiddels al 11.5 miljoen verkochte albums opgeleverd in de afgelopen twee jaar, evenals tal van lucratieve deals met grote brands. Zo heeft ze haar eigen MAC-lipstick, ontwikkelde ze het design voor hoofdtelefoons van Heartbeats en is ze creative director van Polaroid. 24 Foto: Courtesy of Apple Pagina 23

Pagina 25

Interactieve digi tijdschrift, deze boek of onderwijscatalogus is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het naar een online publicatie converteren van digitale artikelen.

NIMA Marketingagenda 10/11 Digitale Marketing Lees publicatie 8Home


You need flash player to view this online publication