5 Ontdek de juiste interne thought leaders 8 Zorg voor een kwalitatief hoogwaardige beeldbank Deze personen weten niet alleen veel, maar kunnen hun kennis ook overbrengen. Stimuleer hen om te gaan bloggen, twitteren, slidesharen of anderszins hun kennis vanuit de organisatie en henzelf te communiceren. Strategisch dienen de thought leaders aan te sluiten bij de inhoudelijke thema’s die een organisatie wil claimen. Eén die goed toegankelijk en gratis is. Stel niet te veel beelden beschikbaar en wissel af en toe. De beelden die zo worden aangeboden, hebben veel kans om ook door anderen – pers en bloggers – opgepikt te worden. Dan heb je grip op de door anderen gebruikte beelden. DIRECT RESULTAAT IN SOCIAL MEDIA 6 Vind de 20 (externe) opinion leaders 9 Stel een handige startpagina in Kies de opinion leaders die het meest relevant zijn voor de organisatie en volg ze op hun blog, twitter of anderszins. Op de meeste onderwerpen – hoe breed ook – wordt de discussie bepaald door een selecte groep van opinion leaders. Door hen te kennen en te volgen, ben je het snelst op de hoogte en kun je tijdig interveniëren. En kun je ze ook betrekken. 7 Identificeer alle online platforms Bijvoorbeeld iGoogle – met alle RSS feeds van de geïdentificeerde online platforms en opinion leaders. Op deze manier ben je zonder tijdverlies goed op de hoogte. Gebruik dezelfde startpagina ook mobiel en wees iedere dag online. 10 Zet share-buttons op de (corporate) website Kies degene die het meest relevant zijn voor de organisatie qua inhoud en opinievorming. Leer de mensen achter deze platforms kennen en pas een persbericht aan op wat belangrijk is voor het platform. Zorg wel voor goede en inhoudelijke berichten, want gebakken lucht prikken ze zo door. Deel eigen artikelen en laat alle bezoekers en medewerkers ook meedelen. Door deze knoppen maak je het voor site ezoekers b mogelijk om artikelen die zij interessant vinden met hun relaties te delen. Nu alleen nog interessante artikelen aanbieden! Bron: Frankwatching 29 Pagina 28
Pagina 30Voor gidsen, online weekbladen en verenigingsbladen zie het Online Touch CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een online winkel in uw artikelen.
NIMA Marketingagenda 10/11 Digitale Marketing Lees publicatie 8Home