ACHT ARGUMENTEN WAAROM USER GENERATED CONTENT EEN FACTOR VAN BELANG IS: Top-down communiceren werkt niet meer via internet. Consumenten willen niets opgelegd krijgen, maar zelf kunnen kiezen. Het ontwikkelen van eigen content is veel werk. Mensen hebben vaak hun eigen bronnen waar ze nieuws vandaan halen. Een nieuwe bron met hetzelfde nieuws zorgt alleen maar voor overload. Tenzij het natuurlijk sneller en goedkoper is. Mensen willen graag invloed op het nieuws, door zelf te kunnen selecteren en mee discussiëren. Mensen willen graag meeschrijven. Het publiceren van eigen artikelen geeft hun het gevoel dat hun kennis waardevol is. Interactie is essentieel voor de mens. Een mens kan niet zonder communicatie. Mensen vinden het leuk om te lezen wat anderen – ‘gewone’ personen, net als zijzelf – te zeggen hebben over bepaalde onderwerpen. Met consumer generated content ontstaat er meer dynamiek. Internet komt op deze wijze echt tot zijn recht. Bron: marketingportaal.nl 35 Pagina 34
Pagina 36Heeft u een relatiemagazine, i-brochure of digi-tijdschriften? Gebruik Online Touch: uitgave online op uw website plaatsen.
NIMA Marketingagenda 10/11 Digitale Marketing Lees publicatie 8Home