FarmVille en McDonald’s Wereldwijd zijn ruim 56 miljoen mensen verslingerd aan FarmVille. Dit is dan ook verreweg het populairste spel dat je via Facebook kunt spelen. Het simuleert het boerderijleven en de speler beschikt over zijn eigen boerderij. Doel is om zoveel mogelijk Experience Points (XP) te verzamelen. Hoe verder iemand komt, hoe mooier en groter de boerderij wordt. Wat heb je er als marketeer aan? FarmVille biedt bedrijven de mogelijkheid hun merk te vestigen binnen het spel. McDonald’s is de eerste adverteerder die een ‘branded farm’ binnen FarmVille lanceert. Gebruikers van FarmVille kunnen er tomaten laten groeien en mosterdzaadjes planten. McDonald’s beloont mensen voor hun inspanningen (lees: tijd met het merk) door ze een gratis I’m Lovin’ it ballon te geven en een McCafé. FarmVille staat steeds meer open voor commerciële samenwerking. Na McDonald’s zullen andere partijen snel volgen. 37 Pagina 36

Pagina 38

Heeft u een onderwijscatalogus, onlinebook of web vaktijdschriften? Gebruik Online Touch: uitgave digitaal bladerbaar op uw website plaatsen.

NIMA Marketingagenda 10/11 Digitale Marketing Lees publicatie 8Home


You need flash player to view this online publication