Kleine veranderingen kunnen al een groot verschil in conversie betekenen, zoals een relevante afbeelding toevoegen aan de tekst of de bestelknop groter maken. Hoe makkelijker je het de bezoeker maakt, des te groter de slagingskans. Bewaar bijvoorbeeld de inhoud van een winkelmandje, zodat een bezoeker die z’n bestelling niet afrondt en later terugkomt, direct kan zien welke producten hij al eerder had geselecteerd. En vanwaar die focus op het verhogen van het aantal bestellingen of offerteaanvragen? Microconversies kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan de macroconversies. Zo dragen downloads van de digitale brochure van een vakantiepark niet bij aan de directe opbrengsten, maar uiteindelijk wél aan het uiteindelijke resultaat: bijvoorbeeld wanneer een bezoeker in een later stadium alsnog een vakantie boekt. Vergeet dus ook de microconversies niet. Wist je dat: Bijna 96% van alle zoekopdrachten in Nederland via Google komt? Bron: Uptrends 47 Pagina 46
Pagina 48Scoor meer met een webshop in uw flyers. Velen gingen u voor en publiceerden onderwijs catalogi online.
NIMA Marketingagenda 10/11 Digitale Marketing Lees publicatie 8Home